موضوع : شبیه سازی سیستم آرایشگاه

درس : شبیه سازی کامپیوتر ها _ مقطع کارشناسی

دانشگاه : دانشگاه صنعتی سجاد 

استاد : مهندس جواد یزدانجو 

سال تحصیلی : ترم مهر 1394

نرم افزاز برنامه نویسی شده : Android  Studio 

مستندات : دارد


توضیحات :

برنامه های شبیه سازی را معمولا با زبان GPSS برنامه نویسی می شود اما یکی از پروژه ها این درس شبیه سازی سیستم آرایشگاه با زبان های برنامه نویسی دیگر بود که بنده آن را با زبان Java و برای پلتفرم Android برنامه نویسی کرده ام. 

صورت سوال برنامه به شرح ذیل می باشد : 

        آرایشگاهی را در نظر بگیرید که شش تا صندلی دارد و مشتریان ها هر 20 تا 30 واحد زمانی وارد می شوند و زمان سرویس هر کدام 20 تا 15 دقیقه می باشد. اگز صندلی ها پر بشود دیگر مشتری پذیرش نمی شود و مشتری از سیستم خارج می شود.


فلوچارت برنامه :



توضیحات کد :
  • کلاس Customer :     که برای ایجاد شیء مشتری از این کلاس استفاده می شود. زمانی که شیء مشتری ساخته می شود به هر مشتری یک شناسه،  زمان ورود به سیستم و زمان سرویس برای مشتری تولید می شود. روند کار به این شکل می باشد که ابتدا ما تمامی مشتریان را تولید می کنیم و سپس شبیه سازی آن ها را انجام می دهیم. شایان به ذکر است که زمان سرویس یک عدد تصادفی می باشد که نج آن بین 20 تا 30 می باشد.
  • کلاس SecondaryQueue :   که در این صف شناسه مشتری و زمان خروج مشتری از سیستم ذخیره می شود. که طول این صف در زمان سرویس با حداکثر شش باشد.
  • نمایش داده ها :    برای نمایش داده ها دو دکمه طراحی شده است. داده های اصلی: داده هایی هستند که شبیه سازی با آن داده ها انجام شده است.  داده های شبیه سازی: داده های هستند که با شبیه سازی بدست آمده است.  برای نمایش داده ها از RecyclerView استفاده شده است.
  • توضیحات کامل تر در گزارش کار که پیوست فایل می باشد قرار داده شده است.


عکس هایی از برنامه :













دانلود مستندات کامل با حجم 7.66 MB

دانلود فایل Apk با حجم 1.15 MB